GSC Game World dopieszcza Stalker 2 i nic nie wskazuje na to, aby doszło do kolejnego opóźnienia. Deweloperzy z Ukrainy deklarują, że robią wszystko, by produkcja miała stabilną liczbę klatek na sekundę oraz nie sprawiała kłopotów z wydajnością nie tylko na PC, ale też konsolach Xbox.
Stalker 2 był kilkukrotnie opóźniany również ze względu na kłopoty z wydajnością na Xbox Series S. GSC Game World jednak ciężko pracuje i chce dowieźć możliwie najlepszy produkt, który nie będzie sprawiał problemów z działaniem, zwłaszcza na konsolach Xbox Series X/S. W tym celu studio wprowadziło szereg zmian związanych z optymalizacją Stalkera 2 na PC oraz konsolach. Zoptymalizowano procesor, zastosowano poprawki w wątkach renderowania oraz dokonano licznych optymalizacji pamięci RAM.
Celem GSC Game World pozostaje zapewnienie tytułu, który działa cały czas w stabilnej liczbie klatek na sekundę oraz ze stabilną wydajnością. Warto wspomnieć, iż całość działa na silniku Unreal Engine 5, aczkolwiek deweloperzy dokonali w narzędziu pewnych zmian, żeby sprostał on ich wymogom.
Jak na razie deklaracje firmy są odważne, bowiem twierdzą oni, że Stalker 2 odznaczy się jakością i wydajnością. Czy tak będzie, przekonamy się po premierze.
STALKER 2 ukaże się 20 listopada na PC i Xbox Series S/X i zostanie udostępniony już pierwszego dnia w Game Pass. Na razie nie wiadomo nic o wersji PlayStation 5.