Valve wprowadza zmiany w opisach gier na Steam, które dotyczą twórców, ale wpływają na graczy. Generalnie ma być przejrzyście i bez samowolki ze strony deweloperów. Zmiany wejdą w życie od przyszłego miesiąca.

Steam bierze się wreszcie na poważnie za opisy gier, które nierzadko wprowadzają graczy w błąd, albo są ogólnikowe. Przez lata panowała w zasadzie samowolka deweloperów, z którą Valve teraz kończy. W ostatnim czasie nasilił się trend, który nie pomaga graczom w dokonywaniu świadomych zakupów właśnie przez niedokładne oraz wadliwe opisy na kartach produktów. Platforma chce zapewnić większą transparentność w tej kwestii.

 

Jak stwierdziło Valve: „Naszym głównym celem dotyczącym stron w sklepie jest umożliwienie producentom podania informacji o ich grach w sposób, który pomoże graczom podejmować świadome decyzje zakupowe”. Obecnie wiele opisów jest rozmytych, zaś twórcy podają mało istotne informacje o swoich projektach.

Nowe ograniczenia dotyczą trzech punktów: zabronione jest podawanie linków do zewnętrznych stron i mediów społecznościowych, które są promowane za pomocą karty produktu Steam, nie można też umieszczać obrazków naśladujących interfejs sklepu lub przyciski Steam, a także żadnych obrazków, odnośników ani widżetów prowadzących do innych tytułów na platformie poza wyznaczoną do tego sekcją.

Zmiany wejdą w życie od września 2024 roku.

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner