Po pokazie Wiedźmina 4 na The Game Awards pojawiły się pytania o to, czy gra będzie grywalna na obecnej generacji konsol, w tym na Xbox Series S. CD Projekt Red unika jednak jednoznacznych odpowiedzi, co budzi wątpliwości wśród graczy.
Zwiastun był pre-renderowany na „niezapowiedzianej jeszcze karcie Nvidia GeForce RTX” i wykorzystał modele oraz zasoby z gry, co sugeruje, że gra może wymagać sprzętu kolejnej generacji.
Sebastian Kalemba, reżyser Wiedźmina 4, zaznaczył, że celem zwiastuna było jedynie przedstawienie podstawowych informacji, takich jak fakt, że główną bohaterką będzie Ciri. Nie odniósł się jednak szczegółowo do kwestii kompatybilności z konkretnymi konsolami, ograniczając się do stwierdzenia, że gra powstaje z myślą o kluczowych platformach: PC, Xbox i PlayStation.
Historia problemów z konsolami
Niejasności wokół Xbox Series S mogą wynikać z wcześniejszych doświadczeń studia. Premiera Cyberpunk 2077 na konsolach starej generacji była pełna problemów technicznych, a wersje na PlayStation 4 i Xbox One zostały ostatecznie porzucone. Tym razem CD Projekt Red deklaruje, że gry są rozwijane jednocześnie na platformy o niższej specyfikacji i na PC, aby uniknąć podobnych sytuacji.
Wiemy, że wersje konsolowe są priorytetem na każdym etapie produkcji, aby zapewnić, że każda platforma będzie odpowiednio obsłużona. To podejście ma wyeliminować problemy znane z przeszłości.
Brak potwierdzenia wprost kompatybilności z Xbox Series S oznacza jednak, że CD Projekt Red czeka na rozwój sytuacji, i Wiedźmin 4 może być zwyczajnie grą na kolejną generację platform.